O festivalu
veletrh automobilů ve všech podobách
Koňmi nadupaná Fabia Marka Rybníčka
Škoda Fabia RS Rally2. Nejnovější generace rallyeových speciálů mladoboleslavské značky ve vrchařské verzi. To je další vůz, který si budou moci návštěvníci veletrhu Prague Car Festival prohlédnout v rámci výstavy Racing Expo během prvního listopadového víkendu. Na výstaviště PVA EXPO do Letňan ho přiveze Marek Rybníček.
Jak už jistě tušíte, vůz Marka Rybníčka se oproti standardní rallyeové konfiguraci liší v několika ohledech. Jedním z nich je nastavení podvozku. Auto závodníka stáje Liqui Moly Racing rovněž bude v příští sezoně mistrovství Evropy osazeno motorem o výkonu 550 koní. To je ve srovnání s rallyeovou verzí takřka dvojnásobek. V jejím případě se totiž výkon motoru pohybuje kolem 289 koňských sil. Předlohou pro Škodu Fabia RS Rally2 byl silniční model Fabia čtvrté generace.
Marek Rybníček zakoupil Fabii RS Rally2 teprve nedávno a čeští fanoušci ji při Prague Car Festivalu uvidí na vlastní oči poprvé. Přesto už má za sebou závodní premiéru. Jezdec z Náměště nad Oslavou s ní během října nastoupil v chorvatském Skradinu při podniku Bongo HillClimb Monsters a v hodnocení kategorie 2 si dojel pro vítězství. Přitom jel ještě s původním rallyeovým motorem. Příští rok chce s vozem absolvovat kompletní mistrovství Evropy.
Do evropského šampionátu se Rybníček vrátil po několika letech v letošní sezoně. Závodil se Škodou Fabia R5 a v hodnocení skupiny 3 dosáhl na konečné třetí místo. V rámci mistrovství republiky se sice objevoval jenom příležitostně, přesto si ve stejné skupině připsal stříbro. Při většině svých startů totiž vítězil.
Premiéra Marka Rybníčka se Škodou Fabia RS Rally2 byla v Chorvatsku vítězná. Foto: Liqui Moly RacingMarek Rybníček patří v Česku mezi nejzkušenější vrchaře a veletrhu Prague Car Festival se účastní pravidelně. V posledních letech mohli fanoušci v Letňanech objevovat jeho KTM X-Bow GTX. Do něj usedal od roku 2021 až od loňska v období 2022-2024 s ním dominoval ve skupině 2 českého šampionátu.
Zdroj: originální materiál redakce, úvodní foto: Liqui Moly Racing
Komentáře ke článku