O festivalu
veletrh automobilů ve všech podobách
Renault oživuje Twingo
Twingo E-Tech Electric. Automobilka Renault vrací na trh „devadesátkovou“ legendu jménem Twingo, tentokrát ovšem jako elektromobil. Renault chce díky novému modelu zpřístupnit elektromobilitu co nejširšímu spektru zákazníků a slibuje cenu, která nepřesáhne 20 000 euro, respektive 500 000 Kč. Cílem je rovněž konkurovat levnějším čínským elektromobilům a oživit segmentu A pro nejmenší osobní automobily. Ten v Evropě v posledních letech skomírá a aktuálně tvoří už méně než 5 % trhu.
„Abychom splnili výzvu nabídnout malý elektromobil za méně než 20 000 euro, aniž bychom slevili z evropské výroby, naší cesty k dekarbonizaci nebo hodnoty pro zákazníka, vrátili jsme se k duchu Twingo, který klade každodenní život, hravost a vynalézavost do centra designu,“ říká generální ředitel značky Fabrice Cambolive. „Dnes zůstává jeho nová 100% elektrická generace věrná tomu, co je pro Renault nejdůležitější – porozumění skutečným potřebám evropských řidičů, jejich zvykům, očekáváním ohledně dostupnosti, emocí a odpovědnosti,“ dodává.
Renault Twingo E-Tech Electric připomíná první generaci z roku 1992 už na první pohled svými předními světlomety ve tvaru očí, krátkou přední kapotou nebo vysokou střechou. Renault prezentuje Twingo jako ideální vůz pro městský životní styl a cílí především na zákazníky, kteří žijí v hustě obydlených oblastech a potřebují obratné a úsporné vozidlo pro každodenní jízdy. Na rozdíl od svého předlohy coby třídveřového hatchbacku ale dostala elektrická verze pětidveřovou karoserii.
„Naším hlavním cílem při navrhování tohoto moderního modelu Twingo bylo zachytit odvážného ducha první generace, kompaktní siluetu typu one-box, prostorný a modulární interiér s hravým, rozpustilým charakterem, který definoval první generaci. Elektromobil Twingo E-Tech je jasný a veselý, s ladnými liniemi a obrovskýma rozpustilýma očima, které mu dodávají živou osobnost a jedinečný charakter v automobilovém světě,“ říká ředitelka designového projektu Paula Fabregatová-Andreuová.
Čistě bateriový elektromobil je vybaven elektromotorem o výkonu 60 kilowatt, což se rovná přibližně 82 koním. Točivý moment činí 175 newtonmetrů. Auto dosáhne maximální rychlosti 130 km/h. Vůz nabízí dojezd až 263 kilometrů, zavazadlový prostor od 360 litrů, posuvná dvě na sobě nezávislá zadní sedadla a sklopné sedadlo spolujezdce. Při sklopení zadních sedadel lze zavazadlový prostor navýšit až na 1000 litrů. Hmotnost auta ve verzi Evolution činí 1 200 kg.
Auto měří 3,79 metrů (první generace dosahovala 3,43 metru) a rozvor kol byl oproti první generaci prodloužen z 2,34 na 2,49 metru. Díky tomu mohla být i kola zvětšena na průměr 640 mm a jsou vhodná i pro osmnáctipalcové pneumatiky. Součástí základní výbavy jsou ovšem šestnáctipalcová kola.
Lithium-železo-fosfátová baterie dosahuje kapacity 27,5 kilowatt. Všechny verze Twingo E-Tech jsou standardně vybaveny střídavou 6,6kilowattovou nabíječkou. Ta nabije auto z 10 % na 100 % za 4 hodiny a 15 minut. K dispozici ale bude také volitelný balíček Advances Charge, který nabídne nabíjení střídavým proudem na 11 kilowatt, ale také padesátikilowattovou stejnosměrnou nabíječku. Ta zvládne nabít auto z 10 % na 80 % už za 30 minut.
Vůz je vybaven až 24 pokročilými asistenčními a bezpečnostními systémy. Za zmínku stojí například režim One Pedal, který řidiči umožňuje ovládat vůz pouze za použití plynového pedálu. Tato možnost se hodí zejména v hustých dopravních zácpách.
Součástí interiéru je horizontální displej OpenR. Všechny výbavové verze obsahují 7palcový digitální přístrojový panel před řidičem pro zobrazení informací o jízdě a k tomu 10palcový centrální multimediální displej, do kterého je integrován systém Google.
Auto bude na trh uvedeno ve čtyřech různých barvách. K dispozici bude v červené (Absolute Red), zelené (Absolute Green), žluté (Mango Yellow) a černé (Starry Black).
Výroba vozu bude probíhat ve slovinském závodě Renaultu Novo Mesto. Prodej odstartuje začátkem roku 2026, v Česku však až jeho koncem. Vývoj auta trval méně než dva roky a probíhal ve spolupráci s týmem čínských inženýrů. Twingo E-Tech Electric byl vyroben rychleji než jakýkoli jiný model v historii Renaultu. Stalo se tak v rámci programu Leap100, jehož cílem bylo zvládnout vývoj během 100 týdnů.
Modelu Renault Twingo E-Tech předcházely tři generace tohoto vozu. Od roku 1992 se prodalo více než 4,1 milionu těchto aut v 25 různých zemích.
Zdroj: Renault, úvodní foto: Renault
Komentáře ke článku