Novinky

  • 30.07.2025 Good Roman Roubíček představí na výstavě Racing Expo svůj závodní vůz Praga R1T

  • 30.07.2025 Neutral Dvě třetiny Čechů pijí ledovou kávu nejčastěji na čerpací stanici

  • 16.04.2025 Good Automotodrom Brno zahájil kompletní rekonstrukci Masarykova okruhu

Facebook Instagram

Nový motor pro Expert a Traveller

Nový motor pro Expert a Traveller

Dostanou agregát prověřený Boxerem

Značka Peugeot rozšiřuje nabídku motorů pro dva ze svých modelů. Lehký užitkový vůz Expert a jeho osobní verze Traveller jsou od září k dostání s dieselovým čtyřválcem 2.2 BlueHDi ve variantách o výkonu 150 a 180 koní. Tento agregát už je využíván v Peugeotu Boxer nebo také v modelu Jumper značky Citroën, která rovněž patří do koncernu Stellantis.

„Trh užitkových vozů v Česku letos výrazně klesá a udržet si v tomto kontextu silnou pozici vyžaduje velké úsilí. O to více nás těší pozitivní vývoj modelu Expert a příchod nové motorizace,“ říká k oznámeným novinkám prodejní ředitel Peugeotu v České republice Filip Lapka.

 Pohonnou jednotku 2.2 Blue HDi si u Peugeotu pochvalují díky její spolehlivosti. Motor v posledních dvou letech prošel zásadní modernizací například v oblasti rozvodů. Agregát splňuje emisní normu Euro 6e-bis a počítá se s ní i pro normu Euro 7. Značka chce zavedením tohoto motoru v dalších modelech zvýšit svou konkurenceschopnost a atraktivitu na českém trhu.

S dosavadními letošními výsledky modelu Expert jsou u Peugeotu spokojení. Drží si totiž stabilní čísla. Od ledna do srpna bylo prodáno 154 vozů tohoto modelu. Velký zájem je v tomto případě o elektrické verze. Ty tvoří 14,3 % letošních prodejů Experta, což je více než u jakéhokoli dalšího modelu francouzského výrobce. Auto loni dostalo facelift.

„K letošním úspěchům patří například fleetová zakázka pro České dráhy, kde jsme dodali 15 vozů Expert, z toho 6 elektrických. Naším cílem je v příštím roce prodeje tohoto modelu zdvojnásobit,“ dodává Filip Lapka.

Modely Expert a Traveller dostaly novou motorizaci. Foto: Peugeot

Pokud jde o Traveller, ten vykazuje na českém trhu meziroční růst. Dosud bylo prodáno 174 kusů tohoto vozu, což je ve srovnání s loňskem téměř trojnásobek. Značka toto zlepšení připisuje stabilizaci výrobních kapacit.

V první polovině letošního roku byl Peugeot pátým nejprodávanějším výrobcem lehkých užitkových vozů v Česku se 768 vozy, což tvoří tržní podíl 7,97 %. Před ním se umístily Toyota (1 750 vozů), Ford (1 471 kusů), Volkswagen (1 188 kusů) a Renault (1 140 kusů). Pokud jde o palivo, je mezi zákazníky preferována jednoznačně nafta, která vyhrála s 8 425 vozy a podílem 87,43 %.

Zdroj: Peugeot, Autonoviny, Svaz dovozců automobilů, úvodní foto: Peugeot

Komentáře ke článku