Novinky

  • 30.07.2025 Good Roman Roubíček představí na výstavě Racing Expo svůj závodní vůz Praga R1T

  • 30.07.2025 Neutral Dvě třetiny Čechů pijí ledovou kávu nejčastěji na čerpací stanici

  • 16.04.2025 Good Automotodrom Brno zahájil kompletní rekonstrukci Masarykova okruhu

Facebook Instagram

Peugeot 3008 Hybrid4 bude mít nárok na značky EL

Peugeot 3008 Hybrid4 bude mít nárok na značky EL

V testu WLTP se dostal hluboko pod potřebnou hranici

Francouzské SUV Peugeot 3008 GT Hybrid4 získalo homologaci podle nového protokolu WLTP. Zatímco mnohé plug-in hybridy měly s přechodem na tuto normu problém splnit hranici 50 g/km, kompaktní SUV od Peugeotu to zvládlo bez problémů. Emise činí 29 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu 59 kilometrů. Víme už základní paremetry vozu a předpokládaný začátek prodeje v ČR.

Oba tyto údaje jsou závislé na výbavě a emise CO2 se tak u jiných modifikací mohou dostat na 32 g/km, zatímco normovaný dojezd na elektřinu může klesnout na 56 kilometrů. I tak to ale bohatě stačí na splnění padesátigramového limitu. Ten je v současné době důležitý kvůli možnosti získání registrační značky EL, která umožňuje neomezené parkování na modrých zónách v Praze a do budoucna z ní poplynou i další výhody.

Peugeot 3008GT Hybrid4 - plud-in hybrid

Označení Hybrid4 nese výkonnější verze, která má zároveň i pohon všech kol. Pod kapotou má motor PureTech o výkonu 200 k (147 kW), který je doplněný o dvojici elektromotorů. Jeden o výkonu 110 k (81 kW) je vpředu a je spojený s převodovkou e-EAT8, druhý na zadní nápravě poskytuje 112 k (83 kW).

Kapacita baterie činí 13,2 kWh a na wallboxu nebo veřejné nabíjecí stanici s maximálním proudem 32 A se zcela nabije za hodinu a 45 minut. Z běžné zásuvky to bude více než dvojnásobek, ale na nabití přes noc v garáži to bude v pohodě stačit. Možnost rychlonabíjení Peugeot 3008 Hybrid4 nemá.

Režim 4WD zajišťuje vylepšenou pohyblivost na obtížné silnici nebo v terénu. Výsledkem je výrazně lepší přilnavost na mokrých, blátivých, zasněžených nebo klikatých silnicích, kde je síla rovnoměrněji rozložena na všechna čtyři kola vozu. 

Peugeot 3008GT Hybrid4 - plud-in hybrid

Kombinace účinné platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) a nové víceramenné zadní nápravy poskytuje podle Peugeotu vysoký komfort a současně vynikající jízdní stabilitu. Začlenění zadní nápravy nemá údajně žádný vliv na prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru.

Motorizace Hybrid4 je k dispozici pouze pro úroveň výbavy GT. Tato verze je dodávána s exkluzivním čalouněním Alcantara v odstínu Šedá Gréval v kombinaci s pravým dubovým dřevem Grey Oak. Je také obohacena o nové asistenční systémy, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a udržování vozu v jízdním pruhu, které byly převzaty z nového Peugeotu 508.

Několik měsíců po svém uvedení na trh bude tato motorizace doplněna variantou s pohonem dvou kol Hybrid o výkonu 225 k (165 kW). Ta se na trhu objeví na jaře roku 2020. Bude kombinovat motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s elektromotorem 110 k (80 kW) s převodovkou e-EAT8.

Zatímco ve Francii je již možné tento plug-in hybridní Peugeot 3008 objednávat a další evropské země se budou přidávat od října 2019, v České republice k tomu zřejmě dojde až v roce 2020. Česká cena zatím není stanovena.

Komentáře ke článku