O festivalu
veletrh automobilů ve všech podobách
Nejdynamičtější sériový elektrický Opel
Zprostředkovat ultimativní prožitek z maximálně dynamické jízdy v sériovém elektromobilu – to je hlavní cíl nového Opelu Mokka GSE, který právě začínají nabízet dealeři značky Opel v ČR. Slogan „z rally na silnice“ nepřehání: Už v příští sezoně vyjedou speciálně upravené vozy Mokka GSE Rally do dalšího ročníku šampionátu ADAC Opel Electric Rally Cup “powered by GSe”, světově prvního rally-poháru elektromobilů. A sériová Mokka GSE je - až na malé detaily, které jsou dány především pravidly šampionátu - svojí technikou i výkony zcela totožná se soutěžním speciálem!
Elektrický výkon 207 kW/280 k, max. rychlost 200 km/h…
Nový Opel Mokka GSE zaujme především vysokým výkonem 207 kW/280 k a opravdu mohutným točivým momentem 345 Nm, který je k dispozici prakticky od nulových otáček. Díky tomu dokáže sériová Mokka GSE doslova vystřelit z klidu na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy, maximální rychlost 200 km/h z ní dělá nejrychlejší sériový BEV model své značky. Řidiči Mokky GSE si navíc mohou zvolit jeden ze třech jízdních režimů: „Sport“, „Normal“ a „Eco“. Potřebnou energii čerpá trakční elektromotor z lithium-iontové baterie o kapacitě 54 kWh – ta propůjčuje (dle WLTP) vozu akční rádius 336 km. Trakční baterii lze u veřejných DC 100 kW nabíječek nabít ze 20 % na 80 % za 27 minut.
Nejrychlejší sériový BEV model své značky. Foto: Opel / Stellantis Media
K výjimečným jízdním výkonu přispívají i sofistikované technologie, které jsou inspirovány rallyovým prototypem. Sériová Mokka GSE dostala například samosvorný diferenciál Torsen, podvozek má speciálně navržené zavěšení kol s dvojitými hydraulickými tlumiči. Všechny vysokonapěťové komponenty standardní Mokky GSE (především motor, měnič, baterie, kabeláž…) pocházejí ze soutěžní Mokky GSE Rally. Také řízení, podvozek a brzdy byly navrženy s využitím bohatých zkušeností Opelu v automobilových soutěžích.
Všechny vysokonapěťové komponenty pocházejí ze soutěžní Mokky GSE Rally. Foto: Opel / Stellantis Media
Ryzí emoce: Mokka GSE s typickým GSE a rally designem
Nová Mokka GSE sebevědomě naznačuje své hodnoty už na první pohled. Kompaktní elektromobil zdobí vpředu i vzadu specifické stylingové prvky řady GSE, v tomto případě inspirované rallyovým speciálem. Dokonalý kontakt s vozovkou garantují aerodynamicky optimalizovaná 20“ kola z lehkých slitin s pneumatikami Michelin Pilot Sport EV 225/40 R20 – tato kombinace je k dispozici pouze pro Mokku GSE. Pozorovatele okamžitě zaujmou i žluté čtyřpístkové brzdové třmeny u předních kol.
Řidič Mokky GSE a jeho přední spolujezdec mají k dispozici speciální anatomická sedadla s integrovanými opěrkami hlavy čalouněná Alcantarou. Řízení naladěné pouze pro Mokku GSE a nahoře zploštělý sportovní volant poskytují nekompromisně přímou zpětnou vazbu, na sportovní geny upozorňuje nový model i svými hliníkovými sportovní pedály.
Mokka GSE nabízí speciální anatomická sedadla s integrovanými opěrkami hlavy čalouněná Alcantarou. Foto: Opel / Stellantis Media
Nekompromisně sportovní Mokka GSE ovšem v žádném případě není špatně vybavená: Všechny potřebné informace poskytuje řidiči 10“ digitální informační displej a centrální barevná dotyková obrazovka s navigačním systémem. Na displeji lze zobrazit např. informace o aktuálním výkonu, bočním přetížení, zrychlení/zpomalení, spotřebě energie a mnoho dalšího. Standardní výbavou je celá řada bezpečnostních systémů – od neoslňujících LED světlometů Intelli-Lux Matrix přes adaptivní tempomat a systém udržování jízdního pruhu až po zadní kameru se úhlem záběrem 180 stupňů. Na komfort myslí např. vícestupňové vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce nebo vyhřívaný volant.
Standardní výbavou je celá řada bezpečnostních systémů – Mokka GSE je tak stylovou, chytrou a bezpečnou volbou pro náročné řidiče. Foto: Opel / Stellantis Media
Novou Mokku GSE si zájemci mohou u prodejců Opel objednat již nyní - její cena začíná na částce 1 059 990 Kč. První vozy by se v ČR měly objevit začátkem roku 2026.
Zdroj: Martin Hejral
Komentáře ke článku