
veletrh automobilů ve všech podobách
Vyzkoušeli jsme novou generaci ještě před jejím představením
Opel Corsa 6. generace se veřejnosti oficiálně představí počátkem září na autosalonu ve Frankfurtu. Už na konci června se odhalí jeho podoba a bude možné ho objednávat. První vozy dorazí k prodejcům ještě před koncem roku. Verze s elektrickým pohonem bude následovat už počátkem roku 2020.
Inženýři Opelu usilovně připravují šestou generaci Corsy v rekordně krátkém čase. Přesto slibují lepší auto než kdy předtím. Corsa ročník 2019 bude lehčí a hospodárnější. Vývojáři a zkušební inženýři od ledna pracují na doladění zavěšení, pohonných jednotek, elektroniky, osvětlení a na dalších úpravách, jimiž vylepšují toto malé auto před jeho uvedením na trh. Chtějí zákazníkům nabídnout špičkový podvozek s dokonalou rovnováhou mezi bezpečností, komfortem a potěšením z jízdy.
Nová Corsa je s délkou 406 centimetrů jen o trochu delší. Má prodloužený rozvor na 254 centimetrů, je o trochu širší, ale o pět centimetrů nižší (143 cm) než odcházející 5. generace. V prodeji bude jen jako pětidveřový hatchback se zavazadlovým prostorem o objemu 309 litrů.
Šestá generace Corsy je prvním Opelem, využívajícím multienergetickou platformu koncernu PSA CMP, umožňující použití též elektrického pohonu. Platforma vyniká vysokou mírou modularity a umožňuje použití špičkových asistenčních systémů zahrnutých do systému ADAS.
Díky použití platformy CMP se dosáhlo významného snížení hmotnosti, a to až o 108 kilogramů, takže nejlehčí verze váží jen 980 kilogramů. Díky tomu se zlepšila dynamika vozu, jeho ovladatelnost a snížila spotřeba. K tomu se přidalo i významné zlepšení aerodynamiky, týkající se jak vnějších tvarů vozu, tak podlahy, ale i zmenšení čelní plochy.
Uspořádání interiéru je založeno na využití nejnovějších digitálních systémů a snaze o usnadnění ovládání všech funkcí vozu. Veškeré důležité informační prvky má řidič v zorném poli nebo jeho bezprostřední blízkosti. Při návrhu interiéru byly samozřejmě využívány moduly PSA, nicméně v uspořádání typickém pro vozy Opel.
Jako důležitý bezpečnostní prvek u Opelu berou osvětlení vozu. Proto je Corsa prvním vozem v segmentu malých aut se světlomety LED Matrix Intellilux.
Při představení nové Corsy budou k dispozici přeplňované zážehové motory 1,2 T s filtrem pevných částic GPF a výkony 55 kW (75 k), 88 kW (120 k) a 96 kW (130 k) a turbodiesel 1,5 l/74 kW (100 k).
S novou Corsou jsme měli možnost se seznámit v průběhu takzvaných validačních jízd. Při nich technici prověřují spolupráci všech systémů vozu. My jsme absolvovali druhou fázi validačních jízd v okolí Hornbachu na pomezí Německa a Francie.
Při validačních jízdách jsou vyřazeny z činnosti veškeré asistenční systémy a infotainment. Černobílé maskování nejen dokonale skrývá atraktivní tvary a design nové generace, ale také ovlivňuje aerodynamiku vozu.
K dispozici jsme měli vozy poháněné zážehovými turbomotory 1,2 T ve verzích 74 kW (100 k) v kombinaci s novou šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a 96 kW (130 k) s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou. Pro porovnání jsme jezdili se současnými podobnými vozy - v prvním případě se stejným výkonem (1,4T/74 kW) a ve druhém se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Při validačních jízdách jsme se přesvědčili o tom, že nová Corsa skutečně představuje obrovský skok v ovladatelnosti i pohodlí. Prodejci Opelu s novou Corsou dostanou výtečnou zbraň proti konkurenci.
Komentáře ke článku